Busan

Hallå hallå!
Nu har jag återväntr från mitt andra besök i Busan. Förträffligt trevlig stad måste jag säga. Hade nog hellre pluggat där om jag hade fått välja, det gör så himla mkt med lite kust och hav.

Strax efter 23 på torsdagkvällen anlände jag, Antti och Ana Busans bussterminal. Vi tog oss till vårat hostel. Det var helt ok, 13 våningen i ett högt bostadshus. Det ingick toast, te och kackelackor i badrummer.

Dag 1
Vi åkte till Taejongdae Park och tittade på den fin fina utsikten. Sen bar det av på shopping och på kvällen åkte jag och Antti till Gwangalli Beach för att titta på Gwangan Grand Bridge (Ana var trött så hon åkte hem).

Dag 2
Busan (Jagalchi) fishmarket på morgonen 0ch på eftermiddagen Jung-gu area och Busan tower. På kvällen mötte vi upp Sofia, Jenny, Josselin, Suk och vår koreanske vänn Woo på Haeundae Beach.

Dag 3
Jag, Ana, Antti och Suk åkte till Geumgang Park. De andra tog Cable Car upp på berget...och jag "besteg" det tillsammans med koreaner iförda avancerade vandringskläder och stav. Väl upp gick vi nästan 1,5 mil bort över bergen (läs kullarna) till Beomeosa temple. Klockan 17 åt vi lunch och sen begav vi oss ut på lite mer shopping (Ana följde inte med, hon åkte hem och vilade)
Kvällen skulle tillbringas på Haeundae Beach, men tyvärr började det ösregna. Så vi mötte upp de andra och åkte och satt på en bar och tittade på stranden och regnet i stället.

Dag 4
Sista dagen hade vi typ betat av allt som fanns att göra i Busan. Så jag, Antti, Suk och Josselin åkte till Busan International Motor Show. Den var ok. Men mest inriktat på familjebilar + att det var sjukt mkt folk för att det var helgdag (childrens day). Efter rullbandssushilunch åkte vi till Haeundae Beach och gick till en park på en udde. Fin utsikt som vanligt. Sen var det dax att bege sig tillbaka till vårt hostel för att plocka upp våra saker och fara tillbaka till Seoul.

Sammantaget var det en jätte trevlig resa.
Lite påfrestande att umgås 24h om dagen med en liten grupp människor...så jag tror att jag måste undvika vissa i några dagar nu.

Bilder kan Ni hitta här. (ett litet litet urval)

Over and out!

Comments

Anonymous said…
Oj, vilken trevlig guidning.

Popular posts from this blog