London dag 3

Londons sista dag bjöd bl a på fish & chips, regn och Tate. Typiskt London. Bara afternoon tea som inte hanns med.

Dagen började alltså med fich and chips, och det kanske låter lite konstigt. Men det var nämligen så att vi åt det mer som lite brunch, eftersom vi passade på att sova lite längre denna morgon. Jag åt med torsk och det var helt ok. Torsk är ju ingen favorit, men jag övar. Maten intogs på Poppies, en restaurang med 40-50-tals tema. Kanske lite för turistigt med avspärrningsband innanför dörren.

Efter burunchen besökte vi Spitalfield market. Vi tittade massor, men köpte ingenting. Eller jo, vänta lite. Det kan ha varit så att M köpte en tröja.

Sen begav vi oss mot Southbank Centre och Royal Festival Hall för att titta på utställningen World Press Photos 2014. Väldigt gripande bilder i olika kategorier. Man kan ju också konstatera att vi inte direkt var själva om att vilja se fotografierna.

Efter marknaden skulle vi gå på en marknad, typ London bästa marknad enligt M, men det failade ur lite. För marknaden var på lördagar och inte på söndagar. Men sånt är livet. Vi promenerade längs floden istället och tittade på folk och skejtande personer. Till sist så kom vi fram till Tate Modern där vi bestämde oss för att ta del av lite gratiskultur.

Nu var det inte sådär jättelång tid på vår vistelse i London + att allt började stänga. Regnet hade upphört och vi valde att promenera tillbaka till hotellet. På vägen var vi tvungna att göra ett stopp för att fylla på depåerna. Det blev lite sushi på Wasabi vid Liverpool Street.

Vi köpte inga souvenirer från hotellet när vi checkade ut, men vi valde dumt nog att ta bussen till Paddington Station. Det är nog snarare så att vi försökte ta bussen till Paddington, men den kom aldrig. Så vi fick gå och ta tunnelbanan istället. Kan säga att det från East London till Heathrow tar en ansenlig mängd minuter, trots att man åker Heathrow express. Väl ute på flygplatsen valde vi att äta middag på Heston Blumenthals restaurang The Perfectionsit's Café i den nya terminalen på Heathrow. Vi konstaterade att det var helt ok mat, för att vara på en flygplats. Sen satt vi av nån timme i loungen, flög, väntade i svinkyla på taxibilar som inte fanns och till slut mitt i natten kom vi äntligen hem till vår fina lilla lägenhet.

Tack för den här gången London, må våra vägar mötas snart igen!

Comments

Popular posts from this blog