New York - Dag 5

Morgonen började med att vi gick runt och letade efter wichcraft. Både jag och M kom ihåg fel adress och när det började regna utvecklades en viss stress. Till slut kom vi fram dock.

M:s frukost (bild av M)

min frukost

Vi såg en cykel med blommor på som var ett minnesmärke för en cyklist som hade dött i trafiken.

Sen var det dags för MoMA. Till M:s glädje hade de en typografiutställning. Schysst!

bild av M

Jag var där och var glad (bild av M)

Sen tog vi kort på M där han såg uttråkad ut framför kända verk

MoMA supertrevligt, alltid värt ett besök. Vi sprang på Ulrika (min systers kompis) på museet också. Hur stor är sannolikheten att något sådant inträffar?!
Efter MoMA tittade vi lite i affärer. Bl a Opening Cermony och en affär som sålde typ 15 rosetter för 7 dollar. Det blev visst en hel del rosetter kan jag säga. Sen gick vi till nyöppnade Food Gallery 32 i Korea Town och käkade koreanskt och åt glass från Red Mango.

jag åt starka ramen

och california rolls

M åt kimchifried rice (bild av M)

M:s glass (bild av M)

Min glass

Efter lunchen blev det shopping i SoHo. Bl a Uniqlo och Urban Outfitters igen. Vi stannade även på Wholefood och köpte ost. Precis när vi hade satt oss ner för att äta ost hörde P&P av sig. De hade hittat en strålande skybar hos Strand Hotel. Så det var bara att packa ihop allt och sticka upp till 33W 37:e gatan.

fin utsikt och så hade de god drinkar också

Middagen blev Italienskt i Hell's Kitchenområdet. Patrik anslöt också. Min mat var betydligt godare än vad den ser ut på bilden.

Kommer tyvärr inte ihåg restaurangens namn, men den låg ganska nära The New York Times huset.

Comments

Popular posts from this blog