Berlin - Dag 1

Klockan 3 kom taxin och plockade upp oss utanför lägenheten. Sånt får man stå ut med när man ska flyga med Ryanair. Sen var det buss till Skavska, flyg till Schönefeldt, S-bahn in till stan. Nån gång strax efter 9 snåret kom vi så in till stan. Efter en snabb sväng förbi hotellet, i Prenzlauer Berg, konstaterade vi att brunch var det enda rätta. Brunch intogs således på 1900 vid Kollwitzplatz i Prenzlauer Berg (Tack Elin för tipset!).

Såhär glad var jag över att vara i Belin igen

Fick inte med någon blid på brunchen, utan d får bli M's kaffe istället

Efter en stadig brunch behöver man gå lite. Så vi promenerade runt en massa. Vi gick bland anant till Kastanienallee, Alten Schönhauser Straße och Schönhauser Allee. Där vi tittade i en massa fina affärer, på fina hus och andra vackra saker.

Vi gick runt så mkt att vi alldeles glömde bort att äta lunch. Vi tog ett stopp för en öl på Berlins äldsta Strandbar istället. Den låg nedanför Monbijou Park, precis vid Spree.

Såhär nöjd var M över att få en öl ;)

Som vi alla vet, efter öl kommer middag. Vilken intogs på Monsieur Vuong. Superbra och billig Vietnamesisk restaurang. Kan starkt rekommenderas.

Superfräscha vårrullar

Krispig glasnudelsallad med kyckling

och så cola så klart :P

Är man i Berlin så är man. Oavsett om det är måndag eller någon annan dag. Det blev helt enkelt 2 stopp på vägen hem. Först drinkar på Blaues Band, följt av prosecco på Volksbar.

alla har ljus i papperspåse

Efter en kanonfin första dag, som kändes som flera stycken, gick vi till slut tillbaka till hotellet för att få vår skönhetssömn.

Comments

Popular posts from this blog